Seg vecka

Den här veckan har visserligen varit ganska skön, men också seeeg! Jocke, stackarn, har haft feber sen i söndags och funderar nu på att sitta nere hos Svärmor på nyår då han inte vill förstöra för resten av våra gäster... Det tycker jag suger. Trist. Tråkigt.
Igår fick jag samtal från grannarna till Göte (min gammel-morbror) i Uppsala. Det fick inte kontakt med honom varken på telefon eller när det ringde på. Efter mycket om och men fick vi veta att han var på Akademiska. Han hade ramlat efter att ha känt sig yr och lyckats ringa på larmknappen. Han är 95 år och frågan är hur han kommer att klara det här. Helt blåslagen och omtumlad och lite förvirrad. Vi får se. Han var i alla fall glad att vi var där!

Det som är glädjen just nu är i alla fall min nya Kitchen Aid. Bakade sirapslimpor igår och sen satte jag en del för jäsning över natten. Blev finfina bullar till morgonkaffet.
Nu jobba lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner