En fin inbjudan!

Fick en väldigt fin inbjudan för ett tag sen och ikväll är det dags. Spännande då jag inte känner många ikväll, men kommer troligen gå hem med ca 20 nya, kvinnliga bekantskaper som förhoppningsvis berör..
Måste lägga upp den här, för jag känner mig ärad att ha blivit inbjuden och jag tycker den är så fint skriven.

Så här skrev Sarah


För kvinnor som gör avtryck och intryck i mitt liv...

Det är dags igen. För fjärde året i rad. Det som började som en semi-inflyttningsfest för Bästa Kvinnorna, i mitt nya Hem, med Barn, utan Mannen. Det blev av en händelse min första Earth hour middag och därmed grundpl
åten för en Ny Tradition i mitt Nya Liv. (Många Versaler för att visa att Ansatsen är Asseriös :O), hehehe)

Konceptet är detsamma varje år. Enkelt, men absolut inte utan kärlek och innerlighet. Jag bjuder (för mig) härliga, intelligenta, roliga, viktiga, begåvade och vackra kvinnor som berört mig under någon stund, under hela livet, ett par år eller under senaste veckan. Därför ska du inte bli förvånad av denna inbjudan. Varje år möts kvinnor som aldrig träffats förr, som ses enbart vid denna tillställning eller som har en alldeles egen relation. Min ambition är att skapa möten.Jag bjuder en massa och att antalet som dyker upp varierar. Det är det som är tjusningen. Vi som är här, på plats, har en underbar kväll.Vissa är med varje år, andra dyker upp då de kan. Senast gick de fyra, fem sista vid fem, om jag inte minns fel. Alla är välkomna ♥

Åter till konceptets kärna....vi samlas på Sveavägen från 18 och framåt. Alla tar med sig "en matsak" (förslagsvis det du tycker är godast eller tycker att du lagar bäst, köpt eller hemlagat har ingen betydelse) och en flaska av nå't...Ramlösa, finbubbel, fulbubbel, rött, vitt, rosa eller malt. Vi riggar tillsammans en buffé och babblar.Jag fixar nå'n slags bas med dukning, drink, buffériggartilltugg, kaffe och lite "runtomkringstuff" Klockan 2030 släcks alla lampor, all musik stängs av (funkar faktiskt... med X antal kvinnor i rummet...) Vi hedrar Earth Hour och fortsätter samtalen i stearinljusens sken. Sen forsätter kvällen. Precis som vi vill.

Känn dig oerhört välkommen! Är tacksam om du O.S.A r den 25e mars, så att jag har någon uppfattning om antalet underbara, vackra som ämnar dyka upp.


Ser med spänning framemot kvällen! Och surdegsbrödet som ligger på jäsning måste bara bli bra, eller hur?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner