En helg i april

Sitter och går igenom lite inför veckan - både privat och jobbmässigt, och landar ner i att jag skulle vilja ha några fler timmar på dygnet.  Det sägs att fördelningen under dygnet bör vara 8 tim jobb, 8 tim fritid och 8 timmar sömn för att man ska må bra och få balans i livet. Det är inte bra att rodda om och sova alldeles för lite, eller jobba mer och minska ner på fritidstiden. Men vad sägs om att vi roddar om det där lite och kör 8 timmar jobb (eller kanske 6, men ok...) 12 timmar fritid och 8 timmar sömn. Jag lägger in en önskan om det. Jag upplever att jag inte hinner med allt kul jag har i huvudet. Långt ifrån.

Det här veckoslutet har haft ett innehåll av skiftande "natur".

Det började med att min älskade man och livskamrat "överraskade" mig med en resa till Deya över midsommar. Vi firar 20-årig bröllopsdag den 19 juni och jag har väl hintat om att det vore kul att höra vad han hade tänkt överraska mig med.. Det skrämmande är att jag undrar om jag är så hård och bestämd så han inte vågar ta beslutet och trycka på knappen. Å andra sidan är det ju kul att vara med på var vi ska.

Deya är något av en favoritplats på jorden. En vacker gammal by i nordvästra delen av Mallorca med vackra stenhus och underbar natur.
Där ska vi bo på Hotel Costa D'Or. Vi har bott där några gånger tidigare men då var det ett 2-stjärnigt hotell och fortfarande pesetas. Billigt och enkelt men det mest magiska ställe. För ett antal år sen byggde man om det och nu är det lite annat, men enligt Jessica är det fortfarande magiskt.

Deya

Hotel Costa D'Or

Utsikten är magisk!
 
Från den ena till det andra... I fredags tog vi farväl av Göte. Göte, min gammelmorbror, blev ju nästan 98 år och var klar i skallen ända in till sista månaden. Om jag får leva till jag är 98 år så har jag 52 år kvar att leva. 52 år!!!

Undrar om jag får vara lika stilig?





Lördagmorgon vaknade jag tidigt - 06.42 och utvilad! Det är en skön känsla. Klockan 10 hade jag ätit en lugn frukost med tidningen och maken, bäddat, duschat och redo att plocka upp Frida på Folkungagatan för att åka till IKEA. Det blev tv-bänk och lite annat smått och gott, montering och fika hos Frida medan jag snyltade på hennes tvättstugetid. Vår tvättmaskin brann nämligen förra helgen och vi får ingen ny förrän någon gång i kommande vecka. En dryg vecka utan att kunna tvätta är inte speciellt kul med en 18-åring i huset. Tack och lov för Frida och inte minst min fantastiska svärmor som levererade hem tvätt som hon hjälpt oss med och då har hon t o m strukit Jeppes kalsonger, haha! Det kallar jag service!

Hemma igen vid 13.30 med känslan av att jag hunnit massor. Lunch och lite fix hemma för att avsluta kvällen med en fantastiskt god middag hos Huldtarna tillsammans med Ihre's. Tina är GRYM på mat. Riktigt grym!

Idag lyxade jag med brunch på Hasselbacken och efterföljande fika i solen med fina vänner för att sen åka hem och sy en klänning. Den blev bra, tycker jag:) Hit med lite sommarvärme nu!



Nu ska jag nanna kudden!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner