Adventshelg

Har idag njutit lördag med lång cykeltur runt halva Bromma för att köpa present till 40-åringen som vi ska på fest till ikväll.

När jag kom till första stoppet - Ängby Torg, möttes jag av julmarknad. Ni vet den där förvåningen när jag kommer ner mot torget i träningskläder, oduschad och pyjamas under allt som jag gått och drönat i halva förmiddagen. Ja ja! Lite osminkat har jag aldrig varit rädd för... Det roliga var att jag träffade Jocke och Ulrica där vilket var kul, då vi inte setts på länge. Lite snack om hur allt är och ditten och datten. Kom in på nyår och jag sa att vi är ju inte hemma i år. Då visar det sig att de ska också till Thailand, och lustigt nog till samma ställe där vi är första veckan av vår tripp! Så himla kul, även om vi bor på varsin sida om den milslånga stranden och är där samtidigt i bara fyra dagar, men än dock. Såå nyår kanske blir med samma gamla vänner, haha!

Men istället för vinterväder och oxfilé så blir det thaivärme och en god thaimiddag!




Cyklade sen vidare till Ålsten och fick tag i det jag skulle. Tillbaka hem och "gjorde advent" i vår nystädade lägenhet. Det är något speciellt med dessa ljuskällor så här års. Speciellt med den här mörka hösten vi haft...

Tänkte då ta en powernap bara för att jag aldrig gör det. MEN upptäckte då att det är klädsel: cocktail på festen ikväll. Så nu blir det jakt i garderoben... Kul! Maken i kostym! I like!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner