Året som gått

Har bestämt mig för att sitta hemma och jobba idag.

Tittar ut genom fönstret är det är grått och trist och tänker att det gör ingenting då jag kan göra som jag vill. Sitta på hemmakontoret eller på Filmhuset. Jo, men det är helt upp till mig. Såå skönt!

Det leder mig in på det som hände för drygt ett år sedan. Den 14 december 2015 blev jag "varslad". Beskedet kom som en blixt från klar himmel. Efter nästan 8 år på företaget, med, vad jag tyckte en god utveckling och en bra dialog med min VD. Visserligen var vi inte överens om allt, men i grunden hade vi en bra och öppen relation, så fick jag detta helt utan förvarning.

Man hade beslutat sig för att mer eller mindre lägga ner avdelningen. Hanteringen av hela processen, som ju inte bara handlade om mig utan även ett antal kollegor, var urusel. Inte nödvändigtvis för att det var medvetet utan handlingar utifrån okunskap.

Det blev dock min lycka. Snabb som vinden startade jag eget AB och lierade mig med Malin. Tre veckor efter att jag lämnat in datorn fick jag en förfrågan om att konsulta för samma företag jag varit anställd på och våren var räddad i mitt nya bolag.

När nu ett år har gått så sitter jag här och ler. Ler över att det går bra i bolaget och att jag kan sitta var jag vill och jobba. Jag jobbar mycket i vissa lägen, men kan ta det lugnt på morgonen och se till att jag är hemma i schysst tid på kvällen. Jag har också precis förstått att jag kan bestämma om jag vill jobba från mitt andra hus i Spanien under perioder vilket också är en sån jäkla lyx!

Idag ska jag "kötta" järnet, som Malin brukar säga, hemifrån. Sen ska jag ha en skön fredag med middag och konsert på stan med gamlingarna i familjen.

Allt enligt min melodi.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner