Glädje och sorg i ett

Tänk att det finns dagar då man är så splittrad att man helst önskade att det var en annan dag. Gårdagen var en sån. Glädjen över att det verkar (ja, verkar eftersom vi inte vet...) som om det finns ett stort intresse för vårt hus som är till försäljning och att det är tre familjer som tjatat sig till en förhandsvisning.
Sorgen över nära vänners stora, stora problem. Som är så svårt att hantera för jag kan ju inte göra någonting annat än att vara ett stort, jävla öra. Jag kan inte på något sätt vrida tillbaka klockan eller påverka den, av de två, idioten som inte hanterat problemen bättre. Respektlöst. Även om jag älskar båda fortfarande och att det i förlängningen måste vara så att jag både vill och måste förlåta honom så känns det ganska långt borta idag. Och det är ju inte jag som blivit utsatt. Det är en av mina äldsta och käraste väninnor...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner