Årets resor 2011 i bilder!

I söndags satt La Familia och snackade under nyårsdagsmiddagen som bestod av hämtpizza - mumma första halvan, hmm övermätt andra halvan.
Frida ville att vi skulle köra "bästa det", och "bästa det" av händelser under 2011. Vi kom faktiskt bara till Bästa RESAN och fastnade i det. Vi kunde inte riktigt enas. Vi har rest så förbenat mycket i år, vilket ju är en lyx, och alla resor har varit bra på olika sätt. Jag älskar "pirret" med hela förberedelsen.

Vi började året med att åka till Högbo Bruk. Då var det bara jag och maken. Fredagen var det bara vi och på lördagen tillsammans med våra vänner Sanna och Peter. Strålande sol, mycket snö och längdskidor. God mat, gott vin och bra snack. Såhär i efterhand är minnet lite sorgligt med tanke på allt som hänt sen dess.

Sen skulle vi göra vår stora resa. Lite av en drömresa, faktiskt. Vi åkte till Florida den 25 februari för att uppleva södra Florida med bil. Det var en upplevelse och något annat än vi gjort tidigare med en mix av tre orter; Naples, Key West och Miami. Och eftersom jag är som jag är så måste jag säga att Miami är min grej. Alltså min favorit av dessa tre orter. Åker väldigt gärna tillbaka!



Sommaren 2011 skulle gå i "Sveriges tecken". Bussjö, ev. lite båt med Karin och Peter och sen lite på hemmaplan. Vad hände? Jo, lite halvtaskigt väder i 1 1/2 vecka nere i Bussjö, regn på Gotland och sug efter sol ledde till att vi bokade 6 dagar på Mallorca. Fyra av de dagarna fick vi med oss våra älskade barn, vilket var en riktig lyx! Efter den här resan vill jag knappt åka någon annanstans. Mallorca är min absoluta favorit och dom här sex dagarna slår allt. Planeringen inför sommaren går definitivt till den ön om vi ska åka någonstans. Ja, efter att jag varit där några dagar med Sanna i maj, förstås. Haha! Kan inte sluta le. Jag ska tillbaka snart.



Hösten kom och vi med den. Snabbt gick det och sen var det dags för vår resa till New York med Clas och Laila. New York är ALLTID underbart, men jag måste säga att vi nog inte räknat med snöstorm och kyla. Visserligen bara snöstorm en dag, men det räckte kan jag säga. Det räckte också för att U.S.A's alla tv-kanaler skulle rapportera om det hela tiden som om det var katastrofläge. Resterande tid var det strålande sol men ganska kallt. Det är ju egentligen helt ovidkommande. Jag älskar den stan. Vill tillbaka. Snart.


Ska bli spännande och se var vi hamnar under 2012. Både på hemmaplan och under semestrar. Det har ju hänt en del på hemmaplan också. Det här är ju ändå bara 4-5 veckor av 52 på helåret. Majoriteten av tiden är man ju hemma.

Men att resa = Pirr!





Kommentarer

  1. Åh såna underbara resor! Och tror du jag längtar nåt till 1:a maj? Det är 114 dagar kvar!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner