Idag smäller det!

Ska börja på en kurs i ABF's regi. Mönsterkonstruktion (för sömnad) för nybörjare. Jag har ju dock påbörjat detta tidigare, men det var 12 år sen och precis när Mamma gått bort. Det faktum att min Mamma var en otroligt duktig och noggrann sömmerska gjorde att luften gick ur mig precis när jag påbörjat kursen.  Jag hoppade då av efter 4 tillfällen. Sorgen över Mamma och det faktum att jag missade, eller rättare sagt inte tog, tillfället att lära mig medan hon var i livet. Jag störde mig mest på hennes extrema noggrannhet och irritation över att jag "slarvade"...

Nu ska jag ta hennes noggranna, pedantiska sida med mig och verkligen lära mig hur man gör på riktigt.

Till hennes minne. Med kärlek!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner