Pojkar

Igår hade jag en lugn kväll med fokus på att kurera en envis förkylning. Till sällskap hade jag först Jesper och Filip och senare på kvällen kom även ytterligare två kompisar till Jesper.

Det var inget problem då jag ägnade kvällen i min säng med varvat tittande på TV och web-TV.
Det som dock gör mig lite fundersam är vad som händer med personer av det manliga könet som är tillsammans? Igår insåg jag att jag lika gärna kunde haft ett gäng 12-åringar i soffan istället för 18-åringar. De skriks, bråkas, skrattas och levs om som de gjorde redan för ett antal år sen och det är precis som om de inte växer ifrån det...

Helt ok. Definitivt mysigt att dom är ok med att vara hemma med mig, så klart, även om det är lite störande ljudmässigt.

Fick t o m ta lite bilder på två kompisar som känt varandra sen 6-årsverksamheten. Filip och Jesper. Hoppas dom håller i den vänskapen nu när de tar studenten. Vore trist att inte ha Fille "i familjen"..






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner