Skåne tur och retur

Hemma igen efter några dagar i vårt underbara Bussjö! Drog ner i onsdagskväll och efter 6,5 timme kom vi ner till den lugna oas som det är där. Bara åkrar och vidder och heeelt tyst!

Första morgonen, då vi njuter av att kunna sova med öppet fönster, vaknar vi vid 05.30 av fasanen som bor nedanför vårt sovrumsfönster. Ett ganska fult "galande" följt av en rystning som heter duga. Vi skrattar lite i det tysta men somnar om.

Jocke drog iväg efter frukost på sin cykel och jag tog fram mina tyger och maskiner och började lägga ut mönster, klippa för att sy. Första projekt var en t-shirt i trikå. Jag vill nämligen testa min overlock-maskin för att utvärdera om jag behöver en ny racermaskin eller om jag klarar mig med denna. Resultatet blev bra även om det mer såg ut som en pyjamaströja så det blev ett par sovshorts till också. Helt ok!



Projekt nummer två skulle bli en klänning med basen i ett mönster som jag sytt en topp i tidigare. Det blev till att förlänga med kjolmönstret. Försökte också mig på att göra en "specialinfodring" för att det skulle bli snyggt vid armhål och halsringning med känslan av att det är "allt i ett vändsytt". Det blev bra. Har dock ingen bild på den.

Sen blev det ett trikåprojekt till. En strandklänning till Frida av ett randigt tyg som hon var med och köpte för rätt länge sen. Hon älskar randigt! Speciellt blått och vitt. Den blev helt ok. Får se om den passar och om hon vill ha den...



Ja, allt detta sydde jag inte första dagen. Det blev lite sömnad hela påskhelgen till och från varvat med promenad på stranden, god mat, umgänge med Clas och Laila som kom på långfredagskvällen och bara häng i trädgården. Vackert som bara den och vi konstaterade att det var länge sen vi var i Bussjö vid tid för blomning. Allt står liksom bara i knopp till max och för varje dag som går så ser man att det händer saker. Helt underbart!










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner