Underbara lördag!

Att vakna 8.00 totalt utvilad efter att ha sovit 10 timmar är nog det bästa jag vet. När det dessutom är lördag och att jag inte har någonting inbokat på hela dagen är ännu bättre. Och som grädde på moset så skiner solen och det är vackert ljus in i lägenheten och jag vet att jag kan sy hela dagen.

Projekt för tillfället är att sy klart min kappa som jag påbörjade för länge sen. Det sista jag har kvar är bara att handsy foder och ärmslut, sen hoppas jag att jag är nöjd. Har sytt den med en lite speciell rundning nertill och är inte heelt säker på att det är snyggt. Ser lite hemmasytt ut, och jag är en aning allergisk mot det. Även om det är det jag gör, syr hemma, själv, så får det inte synas att det är det. Konstigt? Ja, kanske.

Nu ska jag avsluta frukosten med att bläddra i en gammal Ottobre från januari och se om jag kan hitta ett bra mönster för topp till nyfödda, för att komplettera dom små byxor jag sytt. Och ja, jag ska sy klart de små byxorna, för dom är inte klara än.


Sen är nästa projekt att sy några sommarklänningar. Hittade en viscosestuv på Ohlssons för inga pengar alls. Säkert 3,5 m tyg. Det blir projekt både till mig själv och till syrran.



Njuter av min lördag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner