Frukost

Jag har alltid varit sådan att jag måste äta frukost innan jag går hemifrån. I många, många år åt jag tre mackor med herrgårdsost, doppade i thé med mycket socker och ett glas juice.

För ett antal år sedan började jag testa lite andra saker och nu varierar jag frukosten lite mer. Framförallt har jag växt ifrån att doppa och framförallt äter jag nyttigare idag:-)

De flesta morgnar blir det en smoothie, kaffe och en eller två knäckemackor med något gott på. Den senaste tiden har avocado på mackan blivit en favorit. Jäklar vad gott det är. Och mättande och nyttigt samtidigt. Med linfröolja ringlad över och lite flingsalt.


Grekisk youghurt med havregryn, solroskärnor, valnötter och pinjenötter. Lite kanel på toppen och ringla lite honung över. Det är en annan favorit. Och just nu, den här årstiden, är ju grapefrukt så gott. Blodgrape'n är söt, saftig och så underbar just nu. Köp och njut!



Frukost är viktigt. Och alldeles underbart!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner