Gammalt ordspråk

För en "hemmakatt" som jag är det lätt att fastna vid frukostbordet i myskläder. Eller fortsatt jobbandes vid "hemmakontoret" om det är vardag alt landa i symaskinen om det är ledig dag. 

Idag, lördagmorgon, vaknade jag 07:15. Hade inte maken hemma och det skulle lätt kunna bli en dag i hemmets lugna vrå utan ett uns av frisk försommarluft. 

Men då bestämde jag mig. Inte en dag till. Uppe med tuppen och gör något skönt. 

Sitter nu på tunnelbanan mot svärmors bil då vår lillbil inte startar. Sen vidare mot Dalarö för att mysa lite med Jan och svärmor på Jans Nauticat. Sen vidare mot Stoff & Stil för att komplettera lite tyg. SEN kan jag återgå till mitt "cocoon'ande". 

Ett gammalt ordspråk säger mig: Ju mer du uträttat förökar kraften". 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner