Steel with pride

Det här är ett försök till att kopiera den fina klänning som min kompis Sanna hade på sig igår på stor fest. Den som hon sytt av ett mönster, med lite kluriga detaljer i ärmhålan. Det jag gjorde var att rita av en gammal Filippa K-klänning som påminner starkt om den klänningen. Sen sy den i blå neopren som jag hade hemma och jag lämnade även råa kanter, så som jag läst mig till att Sanna gjorde på sin.

Ja, hon är en inspirationskälla många gånger. Sanna syr betydligt mycket mer än jag och det lönar sig när det kommer till olika modeller och att bemästra svårigheter som jag inte gör. Denna var dock det enklaste jag sytt på länge. Just för att det inte är några konstigheter på den.

Den sitter dock som en "smäck"!






Sanna har även lärt mig att det är roligare att åma sig och kråma sig på bilden, men jag vet inte riktigt om jag känner mig så bekväm med det, haha.

Och jag har även sytt en variant till Frida som ska skickas till New York. Dock är den kortare än min, för det vill hon ha.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner