Mitten av 2020

Det finns så mycket i mitt huvud. Läser igenom mina noter under våren. Det som jag ville börja skriva om i någon form av blogg, men som hamnade i ett worddokument istället. Tänker att nu kan jag ju inte lägga ut det. Som en dagbok bakåt i tiden då eller? Det är i alla fall en hel del tankar, men det mesta finns kvar i mitt huvud. Skulle jag starta en ny blogg eller ska jag bara fortsätta på den här. Så får det bli.

Idag är det den 1 augusti och det som i våras kändes som ”vilken tur att vi går mot ljusare tider såhär i Coronapandemitider” känns nu som ”nu går vi mot höst och det är fortfarande en pågående pandemi och vad fasen ska hända?” FHM har precis lagt ut fortsatta rekommendationer om att jobba hemifrån hela hösten och jag inser ju med mitt förnuft att vi fortfarande är mitt i skiten. Jag vill dock inte riktigt vara där, bara. Så jag fortsätter försöka ha lite ledigt. I huvudet alltså.

Går runt i mitt hus här i Nerja och funderar på vad jag vill göra om. Det är alltifrån att bygga om köket och matplatsen på terrassen till att byta TV-bänk, byta skänken i vårt stora vardagsrum/matsal inne i huset till att bygga på badrumsdelen med en våning till så vi har toalett på terrassen. Man kan ju skratta lite för det är ju onödiga grejer, men det är vad jag går igång på. Man kan också lägga till några kuddar här och där eller byta en matta. Det är inte ett så stort och kostsamt projekt, haha.

I och med de funderingarna kommer man in på det här med smak. Alla har ju olika smak gällande det mesta. Mat, kläder, inredning, vad man gillar att göra. Vilket är en jäkla tur för trist vore det ju annars. Det roliga är att här nere så är jag inte lika ”picky” med hur det ser ut utan tänker att det är ok och att allt inte måste vara perfekt. Och då menar jag perfekt utifrån mina tankar. Inte perfekt som perfekt. För vad är perfekt? Ändå drar tankarna igång. Vill byta ut en del av de möbler vi fick ärva i köpet, vilket är väldigt vanligt i Spanien när man säljer boende.

Jag kommer nog återkomma till det här med smak en annan gång.

Halva grejen för mig är ändå att fundera, planera och klura på vad jag vill ha istället. Så när det blir av det återstår att se. Ingen brådska heller för vad ska jag då lägga tankarna på?

Idag har vi varit här i lite drygt två veckor. Inga gäster och inga barn. Både skönt och trist. Därför är det mysigt att Lotta och Stefan kommer hit för ett par dagar idag och imorgon kväll kommer ungarna. Frida, Jesper och Rebecca. Det är njutning.

Och idag har jag sprungit en tur på morgonen. Tredje turen på två veckor, bara det va!? Yogamattan har jag nyttjat några fler gånger och så även idag. Idag var det extra lyxigt då jag vaknade pigg redan 07.30 och då hinner man med både springtur och sen yoga på terrassen innan det är för varmt. Nästan i alla fall.

Detta var lite tankar i mitt huvud. Långt ifrån alla jobbiga resonemang som snurrar, men ändå en början. Får väl se nu om jag kommer fortsätta blogga.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner