Gott på buffén

Åt en så fantastiskt god liten rätt på fam Pålstedts studentmottagning för Moa häromdagen! Så god att jag provade idag för att se om jag kan köra en cooy på det till Jespers mottagning på tisdag. 

Det blev gott även om jag inte är säker på att jag gjorde exakt likadant. 

Smördegsplattor - kavlade
Skär i mindre bitar på plåten
Ringla över olivolja som du pressat vitlök i
Lägg tunnt skivad potatis (rå). Jag hyvlade med osthyvel. 
Ringla lite mer av vitlöksoljan
Flingsalt
Svartpeppar från kvarnen
Ringla liiite flytande honung
Lägg sen på lite färsk timjan 

Grädda i 225 gr i ca 10-15 min. Tills du ser att amördegen rest sig och är lite gyllenbrun

När du tagit ut den lägg på några bitar chèvre medan de är varma

Server hyfsat direkt!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner