Ledighet och nyår och mat

Sitter ensam vid frukostbordet, som avslutats för länge sen, och knappar och drar och föser på min nya MacBook Air!! Äntligen en egen dator och dessutom en Mac! Har dock lite svårt med de skillnader som är mellan Mac och PC som gör att jag hamnar lite fel ibland... Men övning ger färdighet!

Surfar runt bland recept och funderar på julen och mat i allmänhet men nyår och mat i synnerhet.

Fondue? Helstekt oxfilé? Pulled Pork - lyxvariant? Fläskfile? (nä inte fläskfilé...) osv osv.

I år var nog första året som jag tröttande på julmaten sisådär redan efter två omgångar. Det hör inte till vanligheterna. Blev FÖR mätt och kände mig "konstig" i magen av all sill, skinka, leverkorv och inte minst av mitt älskade ister. Igår blev det därför thaikycklinginnerfilé à la Kvistarna. Väldigt gott!

Därefter soffan och en riktigt, riktigt bra film. The way way back. Se den!

Nu mot stan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner