Smoothies



Varje morgon gör jag smoothies. Det känns som jag får i mig en massa nyttigt, trots att jag ibland har lättyoghurt som bas. Och då gärna vanilj eller citron i smaken. 

Nu har jag dock börjat med havremjölk och färskpressad juice eller någon av Brämhults på flaska. Grymt gott, och varierande. 

Så här har mina senaste frukostsmoothies smakat...

Äpple, selleri, ingefära, havremjölk och äppeljuice. Den godaste av de goda!


Eller varför inte äpple, hallon, mynta, havremjölk och äppeljuice?


Blandade bär såsom vinbär, blåbär, björnbär och hallon. Mynta, havremjölk och citronjuice. Fräsch och frisk!


Eller klassikern... Lättyoghurt citron, hallon, mynta, proviva och apelsinjuice. 


Veckans projekt ska bli den härliga med apelsin, morotsjuice och ingefära. Den känns bra nu i förkylningstider. Eller varför inte testa en med äpple, päron och spenat?  Vi får väl se...

Nu sova för att ladda för en ny vecka. Som ska krönas i en korthelg i Amsterdam med Sanna. 




Kommentarer

  1. Du måste visa mig hur du gör de där med selleri och ingefära... vill smaka ju!

    SvaraRadera
  2. Åh, den är såå god! Det tar vi och pratar om ikväll. Min favorit sen nån vecka!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner