Julefrid

Efter en otroligt fin julafton med hela familjen hos oss (15 pers var vi...) så njuter jag en härlig juldag. Vaknade kl. 10.00 ganska exakt och var utsövd på ett sätt som var länge sen jag kände.

Julafton var en härlig röra av fantastiskt god mat, härliga snack och avslutning (i flera timmar) med Oogachakka - musikspelet, där vi alla bidrog med våra fantastiska stämmor, haha! Biggan och Ella förvånade när alla andra satt och funderade på texter.







En lugn frukost och förberedelse för första besök hos Dr Nie.  Spänd förväntan! Kom dit och det var nog ovanligt lugnt, efter vad jag förstått. Kom in på utsatt tid och hon är bara såå underbar. Satt först nålar på baksidan av kroppen; ryggen, nacken, rumpan, fötter. Fick ligga i ca 45 minuter för att sen vända på mig och hon fortsatte överallt på framsidan; ansikte, mage, fötter, händer - ja överallt. Det kändes ingenting förutom att man kände sig lite varm på vissa av de ställen där hon satte nålar.
När jag var klar så masserade hon eller rättare sagt kände på mina spända delar i övre ryggen/nacken och konstaterade att jag gått med dom i många år... Länge, länge, sa hon flera gånger. Vi gick in på hennes lilla kontor och jag fick linementplåster som jag skulle sätta på de värsta ställena och sen fick jag ny tid imorgon. Inget te ville hon ordinera förrän hon konstaterat om min yrsel kommer från nacken eller huvudet... Det kunde hon inte se än.

Så, än så länge känner jag inget speciellt. Andra tillfället imorgon av totalt fem.

Fortsatt spänd förväntan alltså. Och nu blir det dag 2 av juldagar med mys hos syrran!











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner