Förväntan

Det är något speciellt med "sista-dagen-på-terminen"-känslan. Idag är det rensardag med fokus på det sista innan det är dags att ta jul. Är så glad för min julklapp från jobbet - ledig dag den 23 december, vilket gav mig möjligheten att vara ledig även den 22 december. LYX! Visst, jag har sagt att jag är tillgänglig och dyker det upp något så blir det lite jobb, men fokus är att varva ner.

Idag klockan 16.30 ska jag vara hos Dr Nie. Vet inte om jag får nålar idag eller hur hon lägger upp det. Oftast ska man ju köra 5 dagar på raken, men jag antar att hon inte förväntar sig att jag ska vara där på julafton?? Det skulle bli lite problematiskt. Jocke tyckte jag skulle be henne ta allt på en gång. Nackont, spända käkar, känslan av vatten i öronen och därmed yrselkänningar ibland, magen och sist men inte minst rökningen. Undrar vad hon säger om det, haha! Jag börjar med nacke/käke/yrsel. Tror det räcker.

Betade av ett antal klappinköp igår och hade sen fest i sovrummet med inslagning av paket. Första gången som jag inte står kl. 00.30 och har panik på julaftonsmorgonen. Fina, vackra paket ligger nu i kassar i sovrummet och jag tror drivkraften är att vi har så få ställen att gömma något i lägenheten och risken att min nyfikna son går en lite "rond" är för överhängande. Då är det bättre om allt är inslaget.

I övrigt en känslostark vecka. Det som hänt är skrämmande och så otroligt sorgligt. Unga människor ska inte dö. Det är något allvarligt fel då.

Kärlek, bekräftelse, uppmärksamhet på sin omgivning är mina ledord. Ta hand om dom man tycker om och inte vara så jävla egocentrisk. Det är för mycket JAG hos vissa. Har otroligt svårt för det.

Skulle kunna spinna loss helt på det sistnämnda, men låter bli.

Bestämmer mig för att stanna kvar i känslan av förväntan.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner