Första besöket

Har ju, som en del vet, varit hos Dr Nie idag. Denna söta, kinesiska kvinna var otroligt lågmäld och pratade svenska om än med kraftig brytning. Sådär så man nästan skäms för att man inte hör vad hon säger...

-Vad är du här för, Lena?

- Jo, jag har sen en lång tid, faktiskt flera år, haft mer eller mindre problem med spänningar i rygg och nacke. Nu har det gått så långt att jag spänner käkarna och det leder till huvudvärk och yrsel..

Sen kände hon på mina handleder. Tydligen sitter det flera "kanaler" där som säger väldigt mycket. Hon satt länge och bytte efter ett tag hand.

-Har du problem med menset?

- Förlåt, vad sa du?

- Menset?

- Ja, den är lite oregelbunden..

- Ja, jag vet det. (Hur????) Och magen? Hur är det med magen?

- Ja, sådär, säger jag. Har lite krångel med den också. Den bullrar och låter och har ganska ofta ont när jag ätit.

- Ja, jag ser det. Har du fått akupunktur tidigare?

- Ja, vid ett tillfälle för flera år sen, säger jag.

Sen fick jag ställa mig upp och försöka stå på ett ben samtidigt som jag blundade. Det var sanslöst vingligt. Jag trodde inte det skulle vara några problem, men jag höll på att trilla hela tiden. Hur mycket jag än koncentrerade mig. Sen fick jag sätta mig ner igen och blunda och hålla fram båda händerna framför mig. Sen skulle jag föra först den ena handen mot näsan och sen den andra. Det gick klockrent, tack och lov.

Hon ville påbörja behandling, men bara om jag kunde komma fem dagar på raken. Då jag sa att det går ju inte för det är ju julafton om några dagar. Då svarade hon att hon jobbar alla dagar. Vilken kvinna!!
Det hela ledde till att jag börjar min behandling på juldagen och kör fem dagar på raken. Jag skulle också få något te att dricka för yrseln, men vi skulle ta allt på en gång.

Nu är jag nog den enda som längtar till juldagen! Ska bli otroligt spännande och se om det hjälper.

Första besöket blev alltså bara rådgivning. Och dyrt är det inte! 150 kr för första besöket. 250 kr/akupunkturtillfälle. Nu jävlar!


 











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner