Mest av allt önskar jag mig en morgonrocksdag

Idag har vi haft en riktigt skön dag. Sov ganska länge (08.40 är det länge??). Struntade i träningen. Åt frukost och gick och småpysslade lite. Önskade först att jag fick vila min stackars spända kropp i liggande läge hela dagen, men nej då, än så måste den hålla. Några dagar till innan lite ledighet.

Det var då jag läste Karin Thunberg's krönika i SvD på temat. Jag gillar henne.

Åkte sen in på den coolaste marknaden för i år. Local Strangers julmarknad på Judy's vid Nytorget. Handlade lite fina prylar och njöt en glögg. Mina underbara kollegor Lisanne, Michaela, Linda och Anna (som faktiskt inte är kollega men som jobbat i några av våra projekt) fick en idé och arrangerade en julmarknad. Olika designers, fixare, företagare som sålde allt från fina smycken, posters, cupcakes och omgjorda roliga grejer av för hårt tvättade gamla ylletröjor (haha, ja! det är sant!) Ja, faktiskt en hel del annat fint. Rebecca spelade musik och tydligen avslutade det med levande musik framåt eftermiddagen. Det missade jag för då var vi på kalas...

Sen åkte Jocke och jag ner på stan till NK, Gallerian och Biblioteksagatan. Inhandlade några julklappar och sen hem igen för att åka till Caroline och fira den fjärde födelsedagen i vårt race. Imorgon blir den den femte för då fyller Lotta år. 6 kvar innan vi kommit in i mitten av januari. Puh!

Nu hemma. Jocke frågade precis vad jag önskar mig i julklapp. Mest av allt önskar jag mig en morgonrocksdag....







Kommentarer

  1. Åh såna dagar har jag ganska ofta nu för tiden... I vart fall på helgerna...

    Vaknar sent (8:40 är inte sent i min värld...) och ligger dessutom kvar i sängen ganska länge. Planerar kanske vad jag ska laga till frukost i fall jag har inspiration. Masar mig upp så småningom och lagar något gott, i morse blev det frukostmuffins, jag gjorde citrusmarmelad, jorgubbs- & passionsfruktsshots och apelsincarpaccio...
    Väckte alla barn som befann sig hemma (tre idag) och åt länge... Framemot halv två tror jag klockan var när jag till sist duschade.

    Stjäl lite tid Lena, det behöver du!
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner