Återigen söndag

Det känns som det är söndag hela tiden... Eller måndag förresten. Veckorna går så fort och jag försöker släppa känslan av att inte hinna med.

Igår hade jag en helt underbart skön dag med Sanna. Vi träffades utanför min port vid 12 för att åka till Textilcentrum i Sumpan och botanisera lite bland deras tyger. Sen åkte vi hem till mig, tog en macka, pratade med Jocke som hade premiärcyklat utomhus för året - en runda på Ekerö. Sen tog vår kreativa lust över och det ritades, klipptes, syddes och provades. En toille på en topp som blev bra, en starkt lila sammetskappa som började ta form och sen lite god mat och mysigt snack till ett glas vin och lite julmust.

Vid 22-tiden tog Sanna alla maskiner, tyger och mönster och lämnade oss. För min del till förmån för sängen, lite bokläsning och sen drömsömn i 9 timmar.

Nu - tillbaka till söndag hela veckan, den där känslan i kroppen där jag vill hinna med ALLT bara för att det är söndag. Sy, springa, kanske städa av lite damm i hörnen, handla för veckan, slappa, sen en film... Varför kan jag inte bara ta dagen som den kommer? "Nappla av" som Frida sa när hon var liten.

Börjar med att sprätta den där sömmen som blev fel igår... Det blir nog en bra dag, ändå!

Och om två veckor blir det en riktigt bra söndag. Då drar jag och Frida till solen!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner