Väder och väder

Igår ringde Loppson, en kompis till mig, och berättade att hon hade eftermiddagen ledig och tänkte åka till parken i Fredhäll och lägga sig på en filt för att få lite sol på näsan. Ville jag komma eller hade jag annat för mig?

Fortfarande sjukskriven, men lite smygjobbandes när messet kom, så tog jag cykeln till Freddis med kaffe och kex, filt och bikini under cykelkläderna.

1,5 timme fick vi i värme och strålande sol på en gräsmatta helt för oss själva. Sen hände något. Väldigt snabbt. Vi började huttra lite och packade ganska kvickt ihop våra pinaler och jag slängde mig, extremt kissnödig, på cykeln för att trampa över Tranebergsbron mot Bromma.

När jag åkte TILL Fredhäll var det 23,9 grader på termometern. I skuggan. När jag kom hem var det 14,1. Det är fasen bara i Sverige det kan hända. Och typ på 30 minuter dessutom.

Idag har jag tagit in mina tomatplantor, eller sticklingar rättare sagt för dom har inte kommit så långt, och ställt dom innanför altandörren. Kanske fryser dom ihjäl annars?!

Nu ska jag baka Kerstinkaka (eget namnn). Eller Kärleksmums. Eller vissa kallar dom Mockarutor. Imorgon kommer nämligen gamla Nälstagänget på grillkväll till oss. Får väl se om vi fryser ihjäl på balkongen men då blir det i alla fall något gott till kaffet sen:-) Idag är det vid denna tid (20.25) 8,4 grader... Brrr.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner