Stor fråga eller inte

Jaha, hur ska jag nu förhålla mig till den stora frågan om vi ska se över vårt boende. Det här är liksom en fråga som man nästan inte vågar prata om ordentligt. Ej heller offentligt. Men faktum kvarstår - vi störs av trafiken.
Som jag nämnt tidigare så skulle ju vilken människa som helst med någon form av förnuft förstå att om man flyttar till Brommaplansrondellen (ja, eller nästan i alla fall) så är trafiken ett ganska bestående inslag.
För att sen lägga till att vår huvudkudde i sovrummet är mitt i ett s k currykryss (tack för tipset om att kolla Sanna Wendt) gör ju inte saken bättre då det är i princip omöjligt att möblera på annat sätt pga fönster, garderob och dörrar.

I helgen var Jocke lite krasslig. Då blir hans humör "lätt stört" av typen att man tror att man själv gjort något fel. Dock går det alltid över och kommer alltid med en ursäkt när han börjar må bättre. En av sägningarna i söndags när jag stack in huvudet i sovrummet för att höra hur det var med honom var - Vi måste flytta!. - Ja, alltså inte nu menar jag, men vi måste flytta så småningom.

Min analys av detta har varit klar ganska länge och eftersom jag trots allt inte har problem med detta i grunden (att kanske flytta menare jag) så gillar vi planlösningen av vår nya lägenhet otroligt mycket! Den är så jäkla smart med sovrumsdel i en vinkel och vardagsrum/kök i den andra. Det är otroligt bra byggt och inte ett dugg lyhört, vilket är något helt nytt (och väldigt skönt) för oss. Problemet är att vi kan ju inte direkt flytta lägenheten till en mindre trafikerad plats.

Men fråga nummer 1 var att prata ORDENTLIGT om detta med Jocke. Det är nu gjort. Vi har beslutat oss för att ta råd av en mäklare vi har förtroende för och få råd och tips om hur vi ska gå vidare. Höra vad han tror att vi kan få. Hur marknaden ser ut.

Det leder till nästa fråga - kan man provsälja? Och om vi då får ut så mycket som vi känner att vi måste och säljer, kommer vi då att hitta något nytt som vi vill ha?

Och den sista frågan - hinner vi sälja innan mitt nya objekt har hunnit bli sålt till någon annan? Ja, jag har alltså redan ett nytt objekt.

Många frågor.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner