Svamp

Ikväll har vi bjudit våra vänner Susanne och Hasse på middag. Tror det kommer att bli mycket snack om huruvida jag ska köpa mig långfärdsskridskor eller ej. Eller rättare sagt om de jag köpte för typ 15-16 år sen fortfarande funkar? Saken är den att jag känner mig inte helt trygg på isen. Det är nog det som gör att jag tvekar eller rättare sagt aldrig kommer igång. Jocke kör med Skridskosällskapet och åker tidigt på lördagmorgon under säsong (typ 06.30..) och jag njuter av att få en dag för mig själv. Det är inte så lätt att argumentera om när vi ikväll kommer ha två nytända långfärdsskridskoentusiaster här. Så - jag får kontra med jävligt god mat istället! Vi börjar med handskalade räkor och avocadoröra med löjrom i. Sen blir det pasta med smörstekta kantareller, knaperstekt bacon och lite färsk spenat. Till efterrätt har jag nu en chokladtårta i ugnen som det ska bli mörk chokladglasyr ovan. Har aldrig gjort den tidigare men bara namnet gör att det dreglar i munnen; Fransk förförartårta..haha! Vi får väl se om det kan föra in oss på det jag gillar och gör alldeles för lite. Leka i köket.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner