Förstår inte varför!!

Min man har en konstig grej han gör och det är att använda begagnat porslin eller glas. För att beskriva vad jag menar så är det så här.

Igår var jag iväg och gjorde lite ärenden och kom hem vid 19-tiden och höll på att hungra ihjäl. Det blev thé och mackor och ett glas apelsinjuice. Jag vet, det låter som frukost, men det var snabbt och enkelt och jag hade ätit en ordentlig lunch.
När jag ätit färdigt blir jag sittande vid köksbordet läsandes och då kom Jocke hem från sin yoga. Hungrig, så klart! Han brer sig också en macka och går sen till köksbordet och tar min gamla tallrik som jag haft mina mackor på och placerar där sin. Sen går han till kylen och tar fram juicen och frågar mig - är du klar med ditt juiceglas? Jag undrar varför han inte tar ett eget, fräscht och rent glas (och likaså tallrik), men han frågar tillbaka - varför då? Du är ju klar med dina grejer. Miljövänligt!!

What?? Det är klart att jag inte kan säga att det är äckligt eller så, jag menar han har ju varit "intimare" än så med mig, men ändå. Jag fattar inte!??

Det konstiga är att det stör mig. Jättemycket. Och det har jag ingen förklaring till, haha!

Kommentarer

  1. Ha ha ha! Underbart!

    Alltså både att Jocke gör så, för det är jävligt udda helt enkelt, även om jag håller med om att det inte är äckligt, bara udda.

    Sen älskar jag att du stör dig på det, eller snarare att du är "stor" nog att erkänna att det stör dig!!!

    Du är bäst helt enkelt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner