En underbar dag!

Vaknade med en föraning om hur det är att ha sovrummet i rakt morgonsolsläge under vår- och sommarperioden...detta trots att vi i år har mörkläggningsjalusier som är specialbeställda för att ta både ljus och värme. Skillnaden är att när solen "bakar" och det är mars och det enda jag längtar efter är just sol och värme så blir jag inte störd av det. Bara glad.
Jocke hade stuckit ett par timmar tidigare för att åka långfärdsskridskor så morgonen var min och enbart min. Det gillar jag. Funderade en liiten stund på om jag någonsin kommer tröttna på egen tid.

Frukost och två tidningar i lugn och ro. Efter det blev det en springtur och lite yoga. Sen, ja sen, direkt mot målet. Första fikat i solen på terrassen för i år. Det var VARMT! Ja, så pass varmt att jag satt i munktröja med en filt om benen och läste i drygt en timme. Vinden kom från norr så vår terrass låg i lä och då det är sol precis hela dagen så blev det grymt skönt. La mig en stund på en filt på trätrallen och bara njöt av den otroligt blå himmeln.
Efter det blev städningen lite lättare att ta sig igenom. Och att åka till Coop och storhandla en lördag vid 16.30 visade sig vara en hit! Inte en människa kändes det som.

Jocke kom hem och var skadad. Hade "badat" idag och troligen dragit ut en muskel i armen när han skulle ta sig upp ur vattnet på våris som är på väg att ruttna. Hmm... gillar't inte. Handikappad har han intagit den lördagmiddag som jag bjöd på - ugnsbakad torsk med min special quinoasallad, vi har njutit vitt vin för ovanlighetens skull och sen blev det film. "En enkel till Antibes". Kan varmt rekommendera den!

Skypade med Frida som har provjobbat på 7 For All Mankind på Regent Street och nu håller vi tummarna för att hon får det jobbet! Hoppas, hoppas, hoppas!

Jeppe är på fest med en väska som var för tung för mig att lyfta från stolen när jag skulle dammsuga i hans rum. Vi håller tummarna för honom också, tycker jag. Att han inte är för onykter ikväll på fest i Norrtälje av alla ställen. Gillar inte det heller.

Men, som sagt, en magiskt jävla skitbra lördag. Riktigt skön!

Och mina surdegsbaguetter blev förresten dom bästa hittills i mitt surdegsbakande liv. Det gjorde lördagen ännu bättre!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner