Det gäller att "bo in sig", eller?

Vi har bott i vår lägenhet sen 6 maj förra året och vi bestämde redan från start att vi skulle ta det lugnt. Att ta det lugnt hör inte till min starka sida då jag oftast vet exakt vad jag vill ha. Detta till trots så har jag ju absolut gjort mina tabbar genom åren, båda vad gäller inredning och vad gäller kläder. Eller för den delen att jag en tisdagkväll får för mig att jag ska klippa lugg på mig själv och den typen av eminenta idéer som slutar i att jag går till verket.

Nu har vi faktiskt tagit det lugnt. Vi har inte köpt så mycket nytt utan känt oss för. Det jag pratar om är alltså inredning i vårt nya hem. Jag måste i och med det säga att det varit lite befriande då det var lite rent och avskalat, men jag har saknat våra böcker!! Det är någonting med att ha de böcker man läst och de man ska läsa tillgängliga och synliga som gör det varmt och hemtrevligt.

Ursprungstanken var att vi skulle ha en String uppe på förhöjningen i vardagsrummet men sen har vi haft ungefär fyra-fem andra olika tankar om hur vi ska göra vilket gjort att vi tänkt och tänkt och tänkt lite till. Häromdagen landade vi dock i vår första tanke och igår åkte vi till Ekerö Möbler och köpte vår String. Monterad och klar känns vårt hem så fint och ombonat!

Före

Efter



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner