Surdegsbak #5

Jag är medveten om att jag inte har någon rubrik här som är #1 och #2 ovs, men igår blev det bättre än bäst med riktig surdeg. Tror att jag försökt 5 gånger (under typ två års tid...haha).
Den (surdegen alltså) mår så bra just nu, och jag har lyckats få till 3 bak på just den här omgången. Har liksom fått in minnet på att komma ihåg och mata och dessutom en rutin på hur jag ska baka med att dra igång surdegen, fördeg och sen själva slutfixet. Kul!
Har dessutom köpt en ny bok med recept på knäckebröd och ska nu testa något av dom recepten i veckan. Blir lite konfunderad när jag läser i boken och det det är det där med att alla recept har bikarbonat. Det enda recept jag har testat är det jag fått av Sanna och där är det inget bikarbonat... Ja, ja. Man kan alltid mixtra lite med recepten.

Så här såg gårdagen ut från start till mål. Gott var det!


Kommentarer

  1. Jag tror att det är bikarbonatet som gör det sprödare, så man inte sabbar tänderna!! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner