Kräftor igen och igen

I fredags firade vi att mina stygn var borta med svenska kräftor. Dom var fullkomligt ljuvliga och jag grämde mig att vi delade 1 kg på tre. Det blir alldeles för lite!
Det intressanta är resonemanget kring kostnaden för just svenska kräftor från min man. "-Vi kan ju inte köpa två kilo!! Det blir ju 650 kronor!" Mitt spontana svar är att - Nej det har du ju rätt i..". Men vårt alternativ som hade övervägts var att gå ner på Sorbon och äta plankstek och då hade ju notan för oss tre säkerligen landat på mer än det.
Alltså tänker jag äta svenska kräftor igen. Säsongen är så jäkla kort och jag verkligen njuter när jag får goda kräftor. Och det är svårt att få samma smak och konsistens på utländska.

Därför bestämde vi nu ikväll att vi kör vi ihop en liten kräftskiva den 25 augusti. Lite blandat med personer och inte samma konstellation som vanligt. Alltså, det är svårt att göra det helt random, men lite.
Knytis vad gäller kräftorna så får var och en bestämma vilka kräftor de vill ha. Jag vet ju redan...

Det blir morgondagens roliga projekt!

Kommentarer

  1. Kan vi inte få en uppdaterad bild på din panna nu då?
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får komma förbi och titta, haha! Det är inte så mkt att visa...:-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Semester i Nerja, del 2. Före Bussjö...

Tunnbrödschips

Vänner